Wydarzenia branżowe

Mo Tu We Th Fr Sa Su
36 1 2 3 4 5 6 7
37 8 9 10 11 12 13 14
38 15 16 17 18 19 20 21
39 22 23 24 25 26 27 28
40 29 30 1 2 3 4 5


opracowania lekturPogoda - Mapa Polski na stronę

Nowości techniczne

Kärcher - Zamiatarka i pług – dwa w jednym

Firma Kärcher wprowadziła na rynek nowy model wielofunkcyjnej, ręcznie prowadzonej zamiatarki z silnikiem spalinowym KM 80 W P. Maszyna może pracować nie tylko z przednią szczotką walcową, ale także spychem śnieżnym oraz dodatkowym 40-litrowym zbiornikiem na zanieczyszczenia.

Dzięki takiemu zestawowi wymiennych akcesoriów urządzenie można z powodzeniem wykorzystywać praktycznie przez cały rok, w związku z czym stanowi bardzo dobre rozwiązanie dla dostawców usług komunalnych, budowlanych, a także firm sprzątających. Ponadto dobrze sprawdza się w motoryzacji, przemyśle i rolnictwie. Urządzenie o szerokości roboczej 80 cm może pracować z prędkością 2,1 km/h, dzięki czemu uzyskuje maksymalną wydajność powierzchniową 1680 m²/h.

Do nieczystości i śniegu

Zamiatarka firmy Kärcher standardowo wyposażona jest w szczotkę walcową, dzięki której może usuwać zanieczyszczenia z ulic i chodników. Regulacja położenia szczotki względem podłoża umożliwia dopasowanie jej wysokości do nierówności (zdolność do pokonywania wzniesień 12%) i rodzaju czyszczonej powierzchni, zaś opcjonalny zbiornik na zanieczyszczenia umożliwia wydłużenie czasu pracy. Na życzenie zamiatarkę można wyposażyć również w spych śniegu mocowany przed szczotką. Dzięki takiemu układowi spych wyposażony w zabezpieczenie sprężynowe odgarnia śnieg, a szczotka dodatkowo doczyszcza powierzchnię.
Zamiatarka KM 80 W P charakteryzuje się zwartą konstrukcją. Powłoka KTL gwarantuje skuteczną ochronę stalowej obudowy przed korozją. Z kolei spych śnieżny z obu stron opatrzony jest listwą gumową, co stanowi ochronę przeciwbryzgową. Zamiatarka firmy Kärcher wyróżnia się również wygodną i intuicyjną obsługą. W celu dodatkowego ułatwiania wszystkie elementy niezbędne do obsługi maszyny zostały wyróżnione żółtym kolorem. Dzięki kompaktowym wymiarom (1,41/0,8/1,06 m – długość/szerokość/wysokość) oraz składanym uchwytom, ważącą 70 kg zamiatarkę można łatwo przechowywać i transportować.
Źródłem mocy jest silnik Honda GCV 135 OHC, który – podobnie jak wszystkie istotne elementy obsługi – jest łatwo dostępny. Urządzenie standardowo wyposażone jest w pneumatyczne opony, które zapewniają odpowiednią przyczepność podczas prac wykonywanych zimą. 

Doosan - Większa wydajność przy mniejszych kosztach

Firma Doosan przedstawiła właśnie nową odsłonę 19-tonowej koparki kołowej DX190W. Najnowszy model DX190W-3 napędzany przez silnik zgodny z normą Stage IIIB oferuje większą wydajność, lepszą sterowność i komfort pracy oraz zapewnia niższe koszty eksploatacji.Najnowszą wersję koparki Doosana DX190W-3 wyposażono w 6-cylindrowy firmowy silnik DL06KB z wtryskiem „common rail” o mocy 129,4 kW/174 KM (moc większa o 9%, moment obrotowy +4%). Silnik z turbosprężarką doładowującą z zaworem sterującym i chłodnicą międzystopniową dzięki zastosowaniu technologii EGR (system recyrkulacji spalin) i DPF (filtr cząstek stałych) emituje znacznie mniej spalin (Stage IIIB). Silnik ten jest nie tylko ekologiczny, ale i ekonomiczny.

System redukcji obrotów silnika, czy sprzęgło elektroniczne ograniczające zbędną pracę wentylatora, wpływają na mniejsze zużycie paliwa do 12%. Nowy wskaźnik ECO na panelu sterowania pozwala operatorowi na bieżąco kontrolować spalanie i obciążenie silnika. Umożliwia to wybór najkorzystniejszego pod względem zużycia paliwa trybu pracy. Dwa nowe tryby pracy: P+ (dodatkowa moc) i L (podnoszenie) poprawiają właściwości trakcyjne i efektywność. Tryb podnoszenia przydatny jest podczas pracy w wąskich i zamkniętych obszarach. Koparka wyposażona jest w trzy biegi jałowe. Pierwszy automatycznie zmniejsza obroty silnika do 1100 obr./min po 3 s bezczynności maszyny, drugi zmniejsza obroty do 800 obr./min, trzeci uruchamiany jest jednym przyciskiem na lewym dżojstiku. Koparka kołowa Doosana może przemieszczać się z prędkością do 35,7 km/h.
Nowa koparka DX190W-3 oferuje solidne parametry robocze. Siła kopania wynosi 13,8 t (na łyżce) i 9,8 t (na ramieniu) i jest większa odpowiednio o 3 i 13%. Znacznie większy jest udźwig zarówno w wersji monoblokowej (o 3% z przodu i o 24% z boku), jak i przegubowej (o 53% z przodu i o 22% z boku). Z kolei nieznacznie wzrosła głębokość kopania z 5,6 m do nieco ponad 5,7 m. Zasięg koparki w poziomie to 9,2 m, wysokość kopania 9,4 m, a promień obrotu nadwozia 3,7 m. Wytrzymałość DX190W-3 zwiększono przez wzmocnienie ramy, wysięgnika, ramienia i podwozia.

Sterowne i wygodne


Kabina DX190W-3, zgodna z normami ROPS i OPG, została powiększona o 6%, a zmodernizowane zawieszenie pozwala na redukcję drgań nawet o 20%. Razem z przebudowanym systemem chłodzenia i wentylatorami pomogło to zmniejszyć hałas w kabinie z 74,9 do 71 dB(A). Nowy jest 7-calowy, kolorowy monitor wyposażony w estetyczny i funkcjonalny wyświetlacz. Najważniejsze przełączniki są pogrupowane i łatwo dostępne na prawej konsoli. Sterowanie wszystkimi funkcjami może odbywać się z tablicy przyrządów i za pomocą nowego kontrolera jog/shuttle umieszczonego obok dżojstika. Przyciski znajdujące się na dżojstiku umożliwiają szybką zmianę kierunku. System sterowania posiada teraz funkcję wyboru i ustawienia nowego osprzętu z możliwością zapisania 10 profili ustawień.
Aby ułatwić pracę w nocy, wydajność oświetlenia została zwiększona o 100%. Większą widoczność we wszystkich kierunkach zapewniają powiększone powierzchnie okien oraz zamontowana na przeciwwadze kamera tylna (dostępna jest także opcjonalna kamera boczna). Wśród innych udogodnień znajduje się węższa kolumna kierownicy, zautomatyzowana klimatyzacja, port USB oraz zwiększona liczba schowków. Z obu stron znajdują się stopnie ułatwiające wejście i wyjście z kabiny.  

Rafał Pierściński

Mercedez-Benz/Unimog - Nowy, lepszy Unimog

Już od ponad 60 lat Unimog wyznacza nowe standardy dla profesjonalnych nośników osprzętu. Nie inaczej jest w wypadku wprowadzonej w tym roku serii pojazdów BlueTec 6 tej marki. Dzięki zastosowaniu m.in. nowoczesnych silników BlueEfficiency Power, unikatowego napędu hydrostatycznego EasyDrive i wielu innowacyjnych rozwiązań, nowe Unimogi są teraz efektywniejsze i mocniejsze oraz jeszcze bardziej uniwersalne, komfortowe, ergonomiczne oraz przyjazne środowisku.

Unimogi nowej generacji – kompaktowe modele U 216 i U 218, będące następcami U 20, a także U 318, U 423, U 427, U 430, U 527 i U 530 – wyposażono w skonstruowane od podstaw, 4- i 6-cylindrowe silniki BlueEfficiency Power, o pojemności 5,1 i 7,7 l, i mocy od 115 kW/156 KM do rekordowych 220 kW/299 KM, spełniające normę emisji spalin Euro VI. Nowoczesne jednostki łączą czystość spalin z niższym do 3% zużyciem paliwa, imponując niebagatelną mocą i momentem obrotowym w całym zakresie prędkości.
Światową nowością jest układ napędowy EasyDrive, składający się z dwóch przekładni – hydrostatycznej i mechanicznej, które można przełączać między sobą w trakcie jazdy. Nowy napęd hydrostatyczny oferuje o 20% więcej mocy i pozwala rozwinąć prędkość do 50 km/h, natomiast prędkość maksymalna w trybie mechanicznym wynosi 90 km/h. Jazda na bezstopniowym hydrostacie ułatwia pracę, zwiększa jej wydajność i zmniejsza zużycie sprzęgła, z kolei udoskonalona skrzynia mechaniczna, dzięki optymalnemu zestopniowaniu biegów (8/6 – przód/tył), zapewnia oszczędne spalanie. Tak jak dotychczas, szybką zmianę kierunku jazdy umożliwia przełącznik Electronic Quick Reverse, który w razie ugrzęźnięcia pozwala łatwo „wybujać” pojazd.

Wydajniejsza hydraulika i WOM

Nowa hydraulika robocza, oferująca moc większą o 30%, składa się z dwóch obwodów – pierwszy podaje do 32 l oleju na minutę pod ciśnieniem do 200 barów, a w połączeniu z obwodem drugim uzyskuje się przepływ 55 l/min, pod ciśnieniem do 240 barów. Zapewnia też proporcjonalne, bez szarpnięć, precyzyjne sterowanie osprzętem, także dwoma funkcjami równocześnie.
Bardzo praktycznym rozwiązaniem jest hydraulika siłowa VarioPower, stanowiąca alternatywę dla hydrauliki roboczej. W nowym wydaniu hydraulika siłowa jest jeszcze efektywniejsza: ma dwa obwody, każdy o przepływie oleju 125 l/min, pod ciśnieniem 280 barów, dostarczający moc do 58 kW/79 KM. Hydraulika VarioPower, dostępna od modelu U18, służy głównie do napędu odbiorników stałych i zastępuje m.in. pompy montowane na wałku odbioru mocy (WOM) oraz silniki wysokoprężne w zabudowie, np. w module zamiatarki, co pozwala zaoszczędzić paliwo. Jeśli nie jest potrzebna, można ją szybko i łatwo zdemontować z ramy podwozia, eliminując zbędną masę i zwiększając dzięki temu ładowność Unimoga.
Udoskonalono także mechaniczny napęd osprzętu: z przedniego WOM można teraz odbierać moc prawie 160 kW/218 KM (dotychczas 150 kW).

1000 zastosowań

U podstaw wyjątkowej uniwersalności i efektywności nowych Unimogów, oprócz wydajnego napędu i hydrauliki, leży również innowacyjna konstrukcja, tak pod względem możliwości jezdnych, jak i wyposażenia. Jeśli chodzi o sprawność w terenie, jest to zasługa nie tylko mocnego silnika i nietuzinkowej przekładni, lecz także portalowych osi zapewniających duży prześwit, napędu na 4 koła, dobrej zwrotności (średnica zawracania – 12,3 m), blokowanych mechanizmów różnicowych.
Wszechstronność zastosowań to z kolei efekt wyposażenia Unimoga w cztery strefy montażu i zabudowy narzędzi i przystawek, a także ścisłej współpracy z producentami specjalistycznego osprzętu. Na Unimogu sprzęt roboczy można zamontować z przodu na znormalizowanej płycie czołowej, z tyłu na układzie zawieszenia narzędzi, o udźwigu zwiększonym aż o 2,5 t, centralnie między osiami oraz na skrzyni ładunkowej lub ramie. Urządzenia elektryczne można podłączyć do czterech standardowych gniazd w kabinie i na zewnątrz, a hydrauliczne – do szybkozłączy z przodu i z tyłu. Wśród dostępnych osprzętów i przystawek jest szereg maszyn do zimowego i letniego utrzymania dróg, do pielęgnowania terenów zielonych, do prac w leśnictwie, rolnictwie, energetyce czy pożarnictwie.

Komfortowe i bezpieczne

Zmian doczekała się również kabina, utrzymana w dalszym ciągu w stylu Unimoga, ale zwracająca uwagę nową linią, bardziej komfortowa i ergonomiczna, zapewniająca lepszą widoczność, z wycieraczkami nad panoramiczną szybą przednią (większe pole czyszczenia) oraz ulepszonymi elementami obsługowymi. Na kolumnie kierownicy wprowadzono m.in. dźwignię do obsługi skrzyni biegów czy nowego hamulca silnikowego. Nowością jest także zintegrowana tablica wskaźników z dużym, jasnym wyświetlaczem oraz nowy, obecnie wyjmowalny, wielofunkcyjny dżojstik do obsługi urządzeń roboczych. Niezakłócony widok na pracujące narzędzia zapewnia zainstalowana z przodu nowa kamera. W opcji nadal dostępny jest niezwykły system VarioPilot, w którym kierownicę wraz z pedałami można przesuwać na miejsce pasażera, a także układ regulacji ciśnienia w oponach, obsługiwany teraz znacznie prościej, z gotowymi trybami „szosa”, „piasek”, „trudny teren”. Bezpieczeństwo w ruchu zapewnia korzystny rozkład masy na osie, dobre „trzymanie się” drogi, a także hamulce z ABS. 

Polecamy


Youtube - kanał atrexpressYoutube - kanał atbudownictwo


Polecamy

Najnowsze ogłoszenia

FarmTrade
W ofercie maszyny i urządzenia do prac komunalnych Ferri.
tel. : 608-062-018, 600-887-832, 604-243-798, 602-610-499
Kamena
Części zamienne CATERPILLAR i VOLVO 05-220 Zielonka, ul. Brzozowa 15, www.cat-czesci.pl
tel. : 22-781-95-01, 602-299-788
Serwis Kop
Importer i dystrybutor części zamiennych do maszyn budowlanych JCB ul. Przemysłowa 11, 35-105 Rzeszów, www.serwis-kop.pl
tel. : 17-250-94-00, 17-864-25-96, kom. 695 944 818
Trans Syp
Usługi transportowe, samowyładowcze, niskopodwozia; Kruszenie - betonu, skał, kamieni; Sprzedaż materiałów sypkich; Roboty wyburzeniowe; Sortowanie kruszyw; Roboty ziemne. Zapraszamy do współpracy. Dariusz Omilianowicz ul. Składowa 10 24-100 Puławy, www.trans-syp.pl
tel. : 81 886 36 19, 602 655 334, 600 331 976
Pokaż wszystkie
2011 © BOOMGAARDEN MEDIEN sp. z o.o.
by Projektowanie stron www