Firma Hitachi Construction Machinery (Europe) na kwietniowe targi Intermat w Paryżu przygotowała m.in. nową koparkę ZX390TC-7. Oparty na standardowej koparce Hitachi ZX350LC-7, z technologią Zaxis-7 i silnikiem zgodnym z normą Stage V, nowy model został specjalnie przystosowany do pracy z większymi narzędziami roboczymi i może być używany do prac rozbiórkowych.
Firma Case Construction Equipment wprowadziła na rynek nową ładowarkę kołową 651G Evolution z serii G, stanowiącą kolejny krok w modernizacji gamy ładowarek kołowych średniej wielkości. Nowy model, 651G Evolution, wypełnia lukę pomiędzy ładowarkami kołowymi 621G i 721G. Bazując na sprawdzonej konstrukcji modelu 621G, nowa ładowarka oferuje wyższą wydajność załadunku, co przekłada się na odpowiedni poziom produktywności i efektywności.
Znany producent kabin do ciągników i maszyn oraz szyb hartowanych, wielkopolska firma Bartesko, wprowadza na rynek nowy elektryczny pojazd transportowy EWTW 2.02 z osprzętem komunalnym, sprawdzający się w wielu różnych zastosowaniach. Pojazd prezentowany był podczas kwietniowych targów Ekotech, poświęconych ekologii, gospodarce komunalnej, utylizacji surowców wtórnych i recyklingowi.
Kwiecień w kalendarzu firmy BELLATOR Maszyny Budowlane z Rudy Śląskiej stoi pod znakiem uczestnictwa w targach Autostrada Nowa Infrastruktura, które odbyły się w Kielcach w dniach 10-11 kwietnia. BELLATOR oferuje wysokiej jakości maszyny budowlane oraz drogowe, takie jak walce stalowe, kombinowane, ogumione, ziemne, rozściełacze asfaltu gąsienicowe i kołowe, czy frezarki drogowe. Firma zajmuje się także wynajmem nowego i używanego sprzętu, a także sprzedażą części zamiennych oraz komponentów systemów niwelacji MOBA.
Podesty Easy Lift do zadań specjalnych
Firma Rothlehner od wielu lat działa z dużym powodzeniem na rynku podestów ruchomych. W obszarze tym może pochwalić się bardzo bogatą ofertą obejmującą produkty włoskiej marki Easy Lift (spółka Rothlehner Podesty Ruchome jest jej przedstawicielem na rynku polskim), znanej z podestów ruchomych na gąsienicach i na kołach, które można śmiało nazwać podestami do zadań specjalnych.
Santrade - specjaliści w zakresie gospodarowania odpadami
Wśród wystawców którzy byli obecnie w kwietniowej edycji targów Ekotech w Kielcach nie zabrakło firm oferujących nowoczesne rozwiązania technologiczne w zakresie gospodarowania odpadami. Wśród nich była firma Santrade ze Stalowej Woli – dystrybutor maszyn, urządzeń i kompletnych systemów dla branży recyklingu.
EIK Engineering do pracy na wodzie
Działająca na rynku od 2013 r. firma Dozer z Koszalina wyspecjalizowała się w zaopatrywaniu przedsiębiorstw z branży budowlanej, drogowej, komunalnej i wyburzeniowej w szereg nowoczesnych rozwiązań – maszyn i osprzętu do wyburzeń i recyklingu, szerokiej oferty części do maszyn budowlanych. Wisienką na torcie w tym asortymencie są unikalne produkty marki EIK Engineering, producenta podwozi ziemnowodnych AmphiMaster, a także ramion wyburzeniowych i Long Reach.
Środki z KPO, wyczekiwane przez przedsiębiorców, mają pobudzić rozwój inwestycji, m.in. mieszkaniowych. Mimo że co roku na polski rynek trafia ponad 200 tysięcy lokali, szacuje się, że luka wciąż jest spora – ma brakować aż 2 mln mieszkań.
– Moja obietnica 100 tys. mieszkań na tani wynajem, jest aktualna. Tyle powstanie w czasie tej kadencji Sejmu. W tym roku jesteśmy w stanie podpisać z samorządowcami umowy na budowę ok. 20 tys. takich mieszkań - zapowiedział w rozmowie z "Dziennikiem Gazetą Prawną" Krzysztof Kukucki, wiceminister rozwoju i technologii.
Parlament Europejski ostatecznie przegłosował nowelizację dyrektywy w sprawie charakterystyki energetycznej budynków (EPBD), która znacząco wpłynie na unijne budownictwo w najbliższych dekadach. Wprowadza ona m.in. wymóg zeroemisyjności wszystkich nowych budynków od 2030 r. (a zajmowanych lub będących własnością władz publicznych już od 2028 r.). Jednocześnie wymusza modernizację istniejących budynków.
Całkowite nakłady na infrastrukturę kolejową zaplanowane na lata 2024-2030 w ramach kilku publicznych programów inwestycyjnych wynoszą blisko 250 mld zł. Jest to kwota ponad dwukrotnie wyższa od zdolności przerobowych polskiej branży budownictwa kolejowego. W świetle tak znaczącej dysproporcji spodziewać się można urealnienia oficjalnych planów poprzez wstrzymanie części planowanych inwestycji bądź też wydłużenia harmonogramów niektórych inwestycji. W praktyce dopasowanie ambitnych planów inwestycyjnych do zdolności wykonawczych będzie zapewne wypadkową obu tych działań.